Thursday 8 September 2011

Vakumska pumpa - vacuum pump

Napokon sam zavrsio uredjaj koji ca mi trebati za nastavak izrade daske za kiteboarding/kitesurfing.
Utrosio sam 23 sata za izradu ovog uredjaja, sto i nije tako lose kad radite prvi puta u zivotu
ovako nesto. No, ako racunam 50kn po satu, onda sam mozda mogao kupiti pumpu u ducanu.
Ali, gdje ju kupiti, pitanje je sad?! To ostavljam vama na razmisljanje...
Drugo, kupovne pumpe su glasne tj. jako rade buku. Za razliku od ove koja radi kao frizider! Naravno,
kad je i napravljena od frizider motora :)
Dakle dijelovi za pumpu su:
- motor nekog starog frizidera, a da radi
- jedan stari vakum dio sa kurburatora automobila
- jedna mikro sklopka za automatsko paljenje/gasenje motora
- jedan precizan mjerac pritiska/vakuma
- par zica, par cijevi dovoljne za vakum, jedna opruga, jedan filter za gorivo
- vrijeme za izradu
Zasto radimo vakum pumpu?
Za lijepljenje sperploce jedne na drugu kako bismo dobili ujednaceno ljepljenje.
A nadasve radi fibreglassa koji ljepimo na drvo!
 
Za oboje trebati ce nam dovoljno velika plasticna folija tj. vreca o koju stavljamo dasku pri
lijepljenju i isisavamo zrak iz iste za ujednaceni pritisak na povrsinu daske.
O tome kasnije...
Za izradu ovog uredjaja ja sam u potpunosti slijedio upute sa doljnjeg linka (na engleskom):



Ovdje govorimo o znatnom pritisku na povrsinu, recimo 80KPa,
tj. vise od 8m vode iznad vas kad zaronite u more!

Kao sto vidite na slici moj uredjaj povlaci 600mm ΕΎivine vage:

Konstrukcija sa oprugom i vakum uredjajem sa auto kurburatora (mikro sklopka jos nije spojena). Zlatni dio je poklopac filtera za zrak (tj. gorivo), koji stiti kompresor od prljavstine u zraku:

Zavrseni uredjaj:




Jos samo ugradim poklopac i to je to! Za lijepljenje spremni...

Sa ovime uredjajem mozete raditi svasta, recimo pumpati balone (jer je ujedno i kompresor), vakumirati plasticne flase za probu ili cilindre od plina (implozija?).
Pumpati ostale stvari kao npr. metalne cilindre ne preporucam ako zelite ostati zivi! Kao kompresor trebati ce vam separator ulja od zraka na izlazu sa motora.

~
For my English readers, I've been following the above links from an excellent Matthews kiteboard blog!

No comments:

Post a Comment